3 největší chyby digitální distribuce her

Digitální distribuce je dnes velice populární a našla si mezi hráči širokou základnu uživatelů. Jenže není všechno zlato, co se třpytí a právě distribuce her pomocí internetu je toho příkladem. Nejsem odpůrcem tohoto způsobu nakupování, ale mé zkušenosti mi umožňují vidět chyby, které brání digitální distribuci stát se plnohodnotnou konkurencí pro krabicové verze her. Sepsal jsem proto několik bodů, ve kterých vidím hlavní kámen úrazu.

3 největší chyby digitální distribuce her

1. Zakoupenou hru nelze dál prodat.

Zakoupíte například přes Steam novou hru. Dohrajete ji a víte, že už ji nebudete chtít hrát znovu. Normálně byste vzali krabici s hrou a odnesli ji do bazaru. Získali část peněž z původní částky a koupili jinou hru. Ale co s hrou na Steamu? Peníze jsou fuč a hry se nezbavíte, pokud nechcete prodat celý account (a že se takové inzeráty najdou).

2. Za své peníze dostanete pouze data.

Zdánlivě to souvisí s předchozím bodem, ale mířím tím trochu jinam. Když zakoupíte hru v klasickém e-shopu nebo kamenném obchodě, je vám jedno, jestli po dokončení transakce bude prodejce dál existovat. Svou krabici s hrou již máte. Pokud se ovšem dostane do finančních problémů provozovatel digitálního distribučního kanálu a zkrachuje (může se to stát, i když vám to teď přijde nepravděpodobné), o své hry nejspíš přijdete, protože jsou uloženy na jeho serverech. To pochopitelně neplatí v případě, že je máte zrovna nainstalovány, ale zřejmě nikdo nebude mít na svém disku vše, co takto nakoupil.

3. Málo atraktivní cena.

V poslední době se v internetových diskusích probírají ceny na Steamu, které se často blíží cenám krabicových verzí her. Jaké výhody pak digitální distribuce přináší? Sice nemusíte vyrazit ven do obchodu, nebo čekat na zásilku z e-shopu, ale to je asi tak vše. Přiznejme si, že nižší cena byla hlavním trumfem, který Steam měl. Když se rozdíly v cenách takřka smazaly, co by mělo motivovat k nákupu prostřednictvím takovéto služby? Jedině slevy, víkendové akce a podobně. Takže se vše opět točí okolo ceny.

Tyto tři body považuji za největší nedostatky všech digitálních distribučních kanálů. Pokud chtějí své postavení vylepšit, musí zákazníkovi nabídnout něco víc než jen nákup z pohodlí domova.

Chcete-li se podělit o své zkušenosti s digitální distribucí her nebo vyjádřit svůj názor na probírané téma, vaše komentáře jsou vítány.

Autor

Kalper.eu

Zápisník vášnivého čtenáře, nadšeného filmového diváka se slabostí pro sci-fi žánr. Jsem také velký fanoušek internetu a interaktivní zábavy. Rád v těchto oblastech objevuji a zkouším nové věci a občas o nich něco napíšu.

4 thoughts on “3 největší chyby digitální distribuce her”

  1. >S cenou si to u me Steam totalne zavaril…beru jen akce a steam only hry
    Co se tyce konce sluzby – meli by byt solidni a dat vedet hodne dopredu,aby si clovek mohl sva data zazalohovat,pokud by skoncil steam pak by ale i to bylo k nicemu
    Nedavno napr. GOG vyradil nektere hry od Codemasters z katalogu – clovek si je musel zazalohovat

    1. Je to určitě lepší, dělat si zálohy. Pokud ovšem někdo vlastní několik desítek her zakoupených digitálně, je pak jejich zálohování nad lidské síly (viz, můj kamarád Semo, který by se se všemi hrami nevešel do bytu, pokud by je měl v krabicích a ne na Steamu 🙂 )

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *