Postapokalyptická PC hra Afterfall - InSanity - logo

Afterfall: InSanity

Bylo nebylo, jedna hnusná jaderná válka zničila svět. A hlavně Polsko. A protože byli Poláci šikovní, nenechali se jadernou pumou překvapit. Postavili moderní protiatomový kryt a spokojeně si tu žili, dokud si jednoho ošklivého dne nezačali příšerně lézt na nervy.

A zde přichází na scénu doktor Albert Tokaj, jehož hlavním úkolem je péče o duševní zdraví přeživších spoluobčanů v protiatomovém komplexu Sláva. Obyčejně mu nedělá problém vyslechnout trápení ostatních a poradit při řešení problémů druhých. Jenže doktor Tokaj poslední dobou nespí moc dobře a vlastně by se dalo říct, že mu věčné nářky ostatních pěkně lezou krkem. Možná, že by to spravilo pár dnů volna a odpočinku, ovšem k tomu už náš hrdina nedostane příležitost… Něco se šíleně zvrhne a začne docházet k podivným událostem, ke kterým je doktor Tokaj povolán jako zástupce místní autority. Přerostla ponorková nemoc únosnou mez? Nebo jde o ďábelský plán místní armády? V sázce je mnoho a je na vás, abyste tomu přišli na kloub.

Afterfall: InSanity je survival horor viděný očima třetí osoby. Jeho příběh působí do značné míry zajímavě a originálně a je tou hlavní motivací, proč se do hraní díla od polských Intoxicate Studios vůbec pouštět. Oživuje přesně tu myšlenku, která jistě nejen mě probleskla hlavou během hraní Fallout 3: „Co kdyby  lidem ve Vaultu hráblo? Nemají jeden před druhým kam utéct.“

Herní koncept oproti tomu není příliš zajímavý a neohromí ničím, co jste již neviděli jinde, a pravděpodobně také lépe, zpracované. Souboje s monstry nejsou příliš obtížné a velice brzy naleznete univerzální strategii, která zamete s každým uslintancem. Mě se nejvíce osvědčila hasičská sekyra. Dokáže odrazit většinu útoků zblízka a když zasáhne cíl, stojí to za to. Pokud jde o střelné zbraně, nečekejte nic futuristického. Ostatně střelba, nebo spíše souboje obecně, tu není příliš zajímavá a představuje jen takovou vatu. Výplň mezi jednotlivými posuny v příběhu. Bohužel je téhle vycpávky ve hře příliš mnoho a posuny v příběhu nejsou natolik markantní, aby ukojily zvědavost a zároveň udržely na delší dobu hráčův zájem.

Nicméně jako zábava na půl hodinky denně po práci je to ideální, nenáročné a díky příběhu přeci jen i dostatečně zajímavé.

Hodnocení: 55%

Žánr: Survival horor

Tvůrce: Intoxicate Studios

Rok vydání: 2011


Afterfall: InSanity aktuálně naleznete ve SCORE č. 234

Autor

Kalper.eu

Zápisník vášnivého čtenáře, nadšeného filmového diváka se slabostí pro sci-fi žánr. Jsem také velký fanoušek internetu a interaktivní zábavy. Rád v těchto oblastech objevuji a zkouším nové věci a občas o nich něco napíšu.

3 komentáře u „Afterfall: InSanity“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *