Zápisník alkoholičky | Michaela Duffková | recenze | čtenářský deník | čtenářská výzva 2020

Zápisník alkoholičky

Knih, které popisují boj s démonem závislosti, jsem doposud mnoho nepřečetl. Vybavím si jen Úsměvy smutných mužů od Josefa Formánka. O to víc jsem se na Zápisník alkoholičky těšil. Blog Michaely Duffkové, který začala psát v říjnu 2018, jsem čas od času sledoval. Ale pro kontinuální čtení od nejstarších příspěvků není Facebook zrovna vhodným místem, proto jsem uvítal vydání Zápisníku alkoholičky v knižní podobě. Ve Čtenářské výzvě 2020 jsem jej zařadil do kategorie Kniha poprvé vydaná v roce 2020 (nová kniha).

Zápisník alkoholičky je velmi otevřenou zpovědí mladé ženy, která se se svými problémy začala vyrovnávat pomocí vína. Popisuje nelehký začátek vztahu Michaely a jejího manžela, který poznamenalo nechtěné těhotenství a následný potrat. A pokračuje přes problematické soužití ve společné domácnosti s tchýní a tchánem, stupňující se konflikty a rostoucí vliv alkoholu na autorčin každodenní život. Popisuje spirálu lží, vzteku, zoufalství a bezmoci, která se zastavuje jen velmi těžko. Příběh Michaely, naštěstí, nekončí totální destrukcí, ale i přesto je cítit, že některé rány se nikdy nezahojí a některé vztahy zůstanou navždy poznamenané či zcela nefunkční.

Kniha je psaná velice čtivě a díky zvolené formě, kdy se v zásadě jedná o krátké blogové příspěvky/deníkové záznamy, jsem ji přečetl téměř jedním dechem. Za velice fér a přínosný krok považuji, že Duffková dala na konci knihy prostor také svým nejbližším: matce, bratrovi a manželovi. Můžeme se tak dočíst, jaké to je, když se někdo vám blízký řítí před vašimi zraky do propasti a vy mu nemůžete nijak pomoc. Protože závislý sám si musí chtít nechat pomoc.

Hodnocení: 5/5

Zápisník alkoholičky
Autor: Michaela Duffková
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2020
Počet stran: 248

Autor

Kalper.eu

Zápisník vášnivého čtenáře, nadšeného filmového diváka se slabostí pro sci-fi žánr. Jsem také velký fanoušek internetu a interaktivní zábavy. Rád v těchto oblastech objevuji a zkouším nové věci a občas o nich něco napíšu.